Podając swój adres e-mail i zapisując się na newsletter, wyraża Pan/Pani zgodę na otrzymywanie informacji o publikacjach Oficyny Wydawniczej SGH i przetwarzanie danych osobowych w tym celu. Zgodę można wycofać w dowolnym momencie, co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed jej cofnięciem.
Zapraszamy
do naszej siedziby:
budynek SGH
al. Niepodległości 162
Sprzedaż oraz realizacja zamówień
z odbiorem własnym (od razu po złożeniu zamówienia)
odbywa się w KSIĘGARNI STACJONARNEJ
na PARTERZE BUDYNKU GŁÓWNEGO
(PRZY SCHODACH DO HADESU)
w godz. 10.00-16.00
od poniedziałku do piątku.
Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.
The service uses cookie files. Using the web site without changing your browser settings means that they will be placed on your terminal equipment. Remember that you can always change these settings. For details, see our Privacy Policy.
Oficyna Wydawnicza SGH al. Niepodległości 162, p. 023 bud. główny SGH 02-554 Warszawa |
|
|
Wstęp Natura turystyki jako zjawiska społeczno-ekonomicznego determinuje jej gospodarcze funkcje, znaczenie oraz korzyści dla miejsc, w których się odbywa. Ekonomiczne efekty o wieloskładnikowym charakterze powstają wszędzie tam, gdzie turysta zatrzyma się, chociażby na krótko, i gdzie wyda swoje pieniądze, chociażby niewiele. Działalność wyspecjalizowanych w obsłudze potrzeb turysty podmiotów gospodarczych, takich jak biura podróży, przedsiębiorstwa hotelarskie, obiekty gastronomiczne, podmioty transportowe, centra sportu i rozrywki, generuje bezpośrednio i pośrednio różnej skali korzyści w zakresie zatrudnienia, dochodów ludności, popytu konsumpcyjnego i inwestycyjnego, poziomu życia mieszkańców, jakości infrastruktury społecznej, dochodów budżetu państwa, wpływów dewizowych i innych. Opracowanie ukazuje ekonomiczną istotę zjawiska turystyki oraz główne sfery i mechanizmy jej oddziaływania na układ gospodarczy określonej skali - miejscowość, region, kraj czy grupę krajów. Cechy popytu i podaży turystycznej znajdują bezpośrednie odzwierciedlenie w ekonomicznych i organizacyjnych zasadach funkcjonowania poszczególnych grup przedsiębiorstw turystycznych. Autorka przedstawiła bardziej szczegółowo grupę przedsiębiorstw hotelarskich i biur podróży. |