Podając swój adres e-mail i zapisując się na newsletter, wyraża Pan/Pani zgodę na otrzymywanie informacji o publikacjach Oficyny Wydawniczej SGH i przetwarzanie danych osobowych w tym celu. Zgodę można wycofać w dowolnym momencie, co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed jej cofnięciem.
Zapraszamy
do naszej siedziby:
budynek SGH
al. Niepodległości 162
Tel: 780 039 374
Oficyna Wydawnicza SGH al. Niepodległości 162, p. 023 bud. główny SGH 02-554 Warszawa |
|
|
Wstęp
Pandemia COVID-19 rozpoczęła przeformułowywanie sposobu funkcjonowania uczelni - roli i zadań administracji w szkolnictwie wyższym. Jak nigdy wcześniej okazało się, że pracownicy administracyjni są niezbędni na uczelni, ponieważ zapewniają możliwość kontynuowania jej bieżącej działalności. Niezbędne są także sprawne systemy teleinformatyczne oraz umożliwiające nową formułę pracy przepisy prawa. Jeżeli zdobyte doświadczenia i wypracowane sposoby organizacji pracy zostaną utrzymane, istnieje szansa na zbudowanie nowej kultury instytucjonalnej na uczelniach. Jego dwa filary, które przyjęłyśmy za oś analizy w naszej publikacji to: pracownicy administracyjni, którzy profesjonalnie wykonują swoją pracę, ale i są upodmiotowieni w strukturze uczelni, oraz efektywne połączenie przepisów prawa i systemów teleinformatycznych umożliwiające sprawne procedowanie spraw administracyjnych. Zapraszamy do lektury - zwłaszcza, że taka nowoczesna kultura instytucjonalna leży w interesie całej społeczności uczelni!
Katarzyna Górak-Sosnowska, Renata Pajewska-Kwaśny
|