Podając swój adres e-mail i zapisując się na newsletter, wyraża Pan/Pani zgodę na otrzymywanie informacji o publikacjach Oficyny Wydawniczej SGH i przetwarzanie danych osobowych w tym celu. Zgodę można wycofać w dowolnym momencie, co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed jej cofnięciem.
Zapraszamy
do naszej siedziby:
budynek SGH
al. Niepodległości 162
Tel: 780 039 374
Oficyna Wydawnicza SGH al. Niepodległości 162, p. 023 bud. główny SGH 02-554 Warszawa |
|
|
Wstęp
Praca składa się z 5 rozdziałów. W rozdziale 1 przedstawiono rozwój społeczeństwa informacyjnego w Polsce w kontekście trendów demograficznych, zwracając uwagę na szanse i bariery. Omówiono zależność między starzeniem się społeczeństwa polskiego a rozwojem "srebrnej gospodarki" oraz dokonano charakterystyki osób starszych (60+) jako użytkowników internetu. Szczególną uwagę zwrócono na wykluczenie cyfrowe, które w znaczący sposób dotyka konsumentów seniorów. W rozdziale 2 odniesiono się do e-handlu w obszarze "przedsiębiorstwo handlowe - konsument". Rozważania skoncentrowano na produktach kupowanych przez seniorów w sieci, formach odbioru i płatności za zakupione towary online. Uwagę zwrócono także na dwa bardzo ważne aspekty z punktu widzenia kupującego i sprzedającego w sieci, a mianowicie na reklamowanie produktów kupionych online i porzucanie e-koszyków. W rozdziale 3 przedmiotem rozważań są e-usługi finansowe i osoby starsze jako konsumenci tych usług. Scharakteryzowano zachowania seniorów na rynkach e-bankowości i e-ubezpieczeń poprzez analizę korzystania z nich. Rozdział 4 poświęcono e-usługom społecznym. Przedmiotem analizy w świetle wyników badania było korzystanie przez osoby starsze z usług e-zdrowia, e-edukacji i e-kultury. Rozdział 5 poświęcono segmentacji osób starszych korzystających z e-usług, opierając się na dorobku piśmienniczym i wynikach badania własnego. Każdy z rozdziałów został poprzedzony wprowadzeniem i zawiera podsumowanie. Fragment Wstępu.
|