Podając swój adres e-mail i zapisując się na newsletter, wyraża Pan/Pani zgodę na otrzymywanie informacji o publikacjach Oficyny Wydawniczej SGH i przetwarzanie danych osobowych w tym celu. Zgodę można wycofać w dowolnym momencie, co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed jej cofnięciem.
Zapraszamy
do naszej siedziby:
budynek SGH
al. Niepodległości 162
Tel: 780 039 374
Oficyna Wydawnicza SGH al. Niepodległości 162, p. 023 bud. główny SGH 02-554 Warszawa |
HISTORIA WYDAWNICTWA
Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej może pochwalić się 100-letnią tradycją edytorską. Prowadząc pełną działalność od 1917 roku, Wydawnictwo rozwijało się ustawicznie, na bieżąco dostosowując się do nowych warunków i rzeczywistości. Jedno się nie zmieniło: od początku Oficyna może się szczycić znakomitym gronem autorów - wybitnych naukowców, specjalistów w swojej dziedzinie. To dzięki nim wydawane przez nas publikacje mają wysokie notowania u czytelników, zwłaszcza poszukujących wiarygodnej wiedzy, która się przekłada na praktykę i jest przydatna na etapie i studiowania, i wykonywanej pracy.
Oficyna Wydawnicza jest integralną częścią swej uczelni - Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Dając świadectwo jej misji i wartości intelektualnej w postaci książek, pozostawia trwały ślad, dziedzictwo i świadectwo kultury.
W Pamiętniku trzydziestolecia Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie 1906-1936 wydanego w 1938 roku (s. 334-337) czytamy:
Szkoła rozpoczęła akcję wydawniczą natychmiast po swym utworzeniu. Ideą przewodnią było wydawanie podręczników i prac monograficznych z zakresu nauk ekonomicznych i handlowych. Początkowo warunki tej akcji były bardzo niesprzyjające. Dopiero po wojnie, a właściwie od r. 1917 rozpoczyna się ponowne ożywienie w dziedzinie wydawnictw. Równocześnie z nowym układem stosunków ujęte one zostały znacznie szerzej. Szło o planową akcję wydawniczą, która miała na celu wypełnienie systematyczne luk ekonomicznego piśmiennictwa polskiego. Akcja ta przez lat kilka była prowadzona z powodzeniem w najtrudniejszych warunkach wydawniczych, w okresie, kiedy o wydawnictwie dzieł naukowych ekonomicznych nie było mowy w całym państwie. Z okresu tego wszystkie wydawnictwa [czyt.: publikacje] ówczesne: podręczniki, monografie, dzieła klasyków i wypisy, prace oryginalne i tłumaczone po dziś dzień zachowały swą wartość i są prawie wszystkie wyczerpane. (...)
Akcja wydawnicza Szkoły ulegała różnym przesileniom w zależności od środków, jakimi na ten cel rozporządzała. Nie ustawała jednak nigdy i coraz wyraźniej wysuwała zasadnicze swoje cele. Jeżeli początkowy okres powojenny miał na celu obudzić i ożywić produkcję ekonomiczną w kraju, to dalsza akcja stała i systematyczna miała bardziej utylistyczne cele na widoku.
Szło przede wszystkim o stworzenie warunków do owocnej pracy naukowej zarówno profesorów, jak i uczniów Szkoły, o stworzenie i ułatwienie tej pracy. Dzieła naukowe w Polsce nie mają wydawców, gdyż małe ich nakłady nie dają gwarancji zysku, a nawet raczej dają zawsze gwarancję deficytów. Stąd konieczność ułatwienia pracownikom naukowym, a szczególniej młodym kandydatom na takich pracowników, publikowania takich rozpraw, konieczność ułatwiania wejścia na pole samodzielnych badań naukowych i możność ogłaszania swych prac drukiem przez uczniów Szkoły. (...)
Konkretna zatem pomoc, jaką Szkoła od lat stara się okazywać w akcji wydawniczej - to zainicjowanie subsydiowania pracy twórczej autorów przez przyznawanie im zasiłków, przez wypełnianie honorariów za opracowanie dzieł, których warunki finansowe nie pozwalają chwilowo wydać drukiem, a w które autorzy włożyli duży nakład pracy. (...)
Potrzeba i zamierzenia wydawnicze Szkoły bynajmniej nie są zaspokojone. Są jak najrozmaitsze i obejmują liczne dziedziny. Na pierwszy plan wysuwa się potrzeba planowanej akcji wydawniczej podręczników akademickich, podręczników stojących na wysokim poziomie, odpowiadających współczesnym potrzebom naukowym Szkoły. Wydawnictwa te znajdują się w okresie realizacji. Kilka prac podręczników tłumaczonych, wypisy z autorów współczesnych, wreszcie prace oryginalne prawdopodobnie wkrótce ukażą się w druku.
Drugą wielką potrzebą jest konieczność wydawania podstawowych opracowań naukowych oryginalnych i tłumaczonych z zakresu nauk ekonomicznych i handlowych, konieczność nadal niezaspokojona przez literaturę naszą.
Wreszcie palącą potrzebą Szkoły jest uruchomienie wielkiego potencjalnego bogactwa, jakim jest ilość blisko 1500 rozpraw monograficznych uczniów Szkoły, które ciągle się mnożą i których z braku środków i ze względu na deficytowość akcji wydawniczej podobnych prac nie można było dotąd uruchomić.
OBECNA DZIAŁALNOŚĆ
Oficyna Wydawnicza SGH proponuje w swojej ofercie publikacje z zakresu szeroko rozumianej ekonomii, w tym ekonometrii, nauk matematycznych, zarządzania, marketingu, finansów i bankowości czy statystyki, a także nauk humanizujących, jak filozofia, socjologia, prawo, stosunki międzynarodowe. Autorzy wydający tu prace są uznanymi autorytetami środowiska naukowego, dlatego wiedza przekazywana na kartach książek jest tak cenna dla studentów, służąc jednocześnie pogłębieniu wiedzy biznesmenów, polityków i menedżerów różnych szczebli zarządzania.
Powstające tu publikacje (według rankingu wydawnictw uczelnianych za 2008 rok zajmujemy drugie miejsce pod względem wydawanych tytułów - w 2008 roku wydaliśmy ich 149) poddawane są starannej obróbce edytorskiej. Mimo przeciwnego trendu na rynku, wciąż dużą wagę przykładamy do redakcji trafiających do nas tekstów, kładąc nacisk na pracę nad językiem przekazu - aby ?odpowiednie dać rzeczy słowo".
W chwili obecnej mamy do zaoferowania blisko 300 tytułów, które znajdują się w sprzedaży na terenie całego kraju. Najprościej zdobyć nasze książki za pośrednictwem witryny internetowej - www.wydawnictwo.sgh.waw.pl - gdzie obowiązuje stały rabat 10%. Zebrane są tu wszystkie pozycje będące aktualnie w sprzedaży (łatwe do zidentyfikowania dzięki skanom okładek), opatrzone dodatkowo krótką charakterystyką i spisem treści.
Przeglądem publikacji wydawanych i sprzedawanych przez Oficynę jest także Oferta wydawnicza.
IMPREZY WYDAWNICZE
Oficyna Wydawnicza SGH towarzyszymy tematycznie ze swoją ofertą wielu konferencjom i sympozjom organizowanym przede wszystkim na terenie SGH, ale nie tylko.
Nasze stoiska można znaleźć na ogólnopolskich targach wydawniczych.